Už to bylo napsáno mnohokrát, ale řekneme si to znovu. Enyaq je pro Škodu významný hlavně tím, že se jedná o první vůz koncipovaný od počátku vývoje čistě jako elektromobil, stojící na koncernové modulární platformě MEB pro elektromobily. Prvním elektrickým vozem značky bylo tedy sice Citigo iV, ale to pouze využilo stávající karoserie vozu se spalovacím motorem pro zabudování elektrického pohonu.
Enyaq oproti tomu se zástavbou spalovacího motoru vůbec nepočítá, nemá klasickou koncepci karoserie s motorovým prostorem a místo toho stojí na takzvané „skateboardové“ konstrukci, kdy je hlavní plocha podlahy vyplněna články baterií, kola jsou umístěna v rozích a elektromotory (Enyaq může mít podle varianty buď jen zadní, nebo zadní i přední) sedí přímo na nápravách.

Právě díky úplně novému typu konstrukce vyžaduje Enyaq také úplně nové výrobní postupy. Škoda tedy musela investovat celkem 32 milionů euro (838 milionů korun), aby mohla Enyaq montovat na stávající výrobní lince, kde bude vznikat po boku konvenčních modelů Octavia a Karoq. Zajímavost tkví v tom, že v Mladé Boleslavi přestavbou vznikla jediná výrobní linka v rámci koncernu Volkswagen, která umožňuje souběžně vyrábět vozy na platformách MQB a MEB.

Ve Škodě museli upravit statiku výrobní budovy a dimenzovat přepravní systém na vyšší hmotnost vozu s těžkými bateriemi. Právě kvůli bateriím se v některých místech objevily i termokamery, monitorující případné zahřívání článků v průběhu montáže.
Podle potřeby může z linky sjíždět až 350 nových Enyaqů denně.

27.11.2020

[294]

Nahoru